Isnin, 31 Ogos 2009

KETULUSAN HATI

Aku mengenali dia stelah dia tiada hubungan dgn kawan baikku..

mereka pernah bercinta....

dia sgt myanyangi, mencintai sahabatku.. semuanya akan dilakukan untuk membahagiakan shabatku..

namun, itu tiada makna lagi.

aku hadir untuk memulihkan semangatnya yang telah runtuh

hari ke hari aku ada untuk menemaninya.. setiap waktu...

sehingga akhirnya dia menginginkan aku untuk mnjadi pgganti sahabatku.

aku bingung seketika.. apa yang harus akulakukan?? apa yang akan terjadi jika aku mnerima atau menolaknya??

tp aku harus akui, setiap hari yang ku lalui bersamanya, ada sesuatu singgah jauh dalam sudut hati ku.. SAYANG.. itu lah perasaan yg wujud setelah mngenalinya..

akhirnya aku menerima dia sbg kekasihku.. dia sgt gembira dengan keputusan ku..

jauh dalam sudut hatiku, kalaulah dia tau, aku hanya mahu melihat dia bahagia...

hari ke hari aku lalui hari yang sangat bhagia bersamanya..

satu ketika kam berjumpa, tak lekang di mulutnya tentang sahabatku..'

ya.. aku akui sahabatku punya segalanya.. kecantikan yang pasti semua lelaki ingini...

sedangkan aku???

kalaulah dia tahu aku mula mencintai dia..

kalau lah dia tahu hatiku terguris apabila dia mengingati sahabatku....

ya.. memang di dasarnya dia menyatakan dia tidak punya cinta lagi utk shabtku..

tapi tahukah dia aku ini wanita...

di anugerahkn Allah satu perasaan yang lelaki tiada..

yang bisa mebaca hatinya hanya dengan pandangan mata...

kalau aku katakan, dia tidak mencintai aku???

bahagia kah milik ku??

berdosakah aku cuba membahagiakan dia??

bersalahkah aku ingin melihat dia bahagia??

hinakah aku mencintai dia??


Eita Qistina - tagged


Tiada ulasan:

Catat Ulasan